Czy świdniczanie chętnie przesiadają się do autobusów miejskich? MPK podsumowuje 2018. rok!
W Świdnicy, na przełomie ostatnich kilku lat, wprowadzono wiele nowych rozwiązań mających na celu poprawienie jakości powietrza w naszym mieście. Trwa tutaj program KAWKA, czyli likwidacja niskiej emisji poprzez wymianę źródeł ciepła opalanych paliwem stałym na bardziej ekologiczne ogrzewanie z sieci ciepłowniczej.
Rozwiązania te, to także stworzenie możliwie największego komfortu w podróżowaniu inną formą transportu niż samochód, który – jak wiemy nie od dziś – w znacznym stopniu przyczynia się to zanieczyszczania powietrza. Kierując się tą myślą, w Świdnicy stworzono wiele kilometrów ścieżek rowerowych, a także zakupiono nowoczesne, ekologiczne, komfortowe autobusy komunikacji miejskiej.
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne podsumowało 2018 rok, aby sprawdzić ilu świdniczan przesiadło się to miejskich autobusów i jak ta liczba ma się do założeń, jakie spółka postawiła sobie na początku omawianego roku.
Jak przedstawiają się wyniki? Są niezwykle krzepiące!
Spółka w ubiegłym roku planowała sprzedaż biletów na poziomie 1,8 miliona złotych, na którą składa się sprzedaż w autobusach, sprzedaż biletów kartonikowych w kiosku na pl. Grunwaldzkim oraz sprzedaż biletów miesięcznych.
Plan przekroczony został z dużą nawiązką – sprzedaż była większa o 123 tysiące złotych. Wzrost został odnotowany w sprzedaży biletów miesięcznych oraz w przejazdach opłacanych w autobusie – o 66 tysięcy złotych więcej niż zakładano, z czego 57 tysięcy to opłaty dokonane przy użyciu kart zbliżeniowych w nowoczesnych, instalowanych w autobusach sukcesywnie od II półrocza 2018 roku biletomatach.
Taki wzrost sprzedaży biletów – mówi Tomasz Kurzawa, prezes MPK Świdnica – zarówno miesięcznych jak i opłacanych w autobusach, jest efektem dobrego przyjęcia przez mieszkańców naszych inwestycji w tabor i nowoczesne technologie. To się po prostu opłaca, a efekt synergii powinien być jeszcze bardziej zauważalny.
Styczeń potwierdził tą tezę: sprzedaż bezgotówkowa w autobusach osiągnęła po pierwszym miesiącu roku poziom 35% – kartami płatniczymi posłużyło się 12,5 tysiąca pasażerów MPK na kwotę nieco ponad 25 tysięcy złotych.
Nieznacznie, o niecałe 2% w ubiegłym roku wzrosła liczba wystawionych kar za przejazd bez należnej opłaty.