Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski już dziś! (ROZMOWA Z PAWŁEM KRYSIAKIEM)

Dziś rusza 4. runda Inter Cars Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, 51. Rajd Dolnośląski. Dla załogi Paweł Krysiak/Paweł Gacek zawody będą walką o kolejne punkty w klasie 4F, gdyż w tym sezonie walczy ona o Mistrza Polski w tej stawce. Team Forda Fiesty R2 z numerem 33, dumnie reprezentuje barwy Automobilklubu Ziemi Kłodzkiej. Znalazł się na oficjalnym plakacie 51. Rajdu Dolnośląskiego.

51. Rajd Dolnośląski z bazą w Dusznikach – Zdroju (Zieleniec) zapowiada się niezwykle widowiskowo. Zawody ruszą dziś, w piątek 08 września 2017r. po godz. 13-tej i mają dwudniową formułę. Harmonogram zakłada 9 spektakularnych odcinków specjalnych. W planie jest m.in. nocny przejazd i po raz pierwszy wykorzystany do celów motorsportu obiekt Duszniki Arena, na którym odbywały się Otwarte Mistrzostwa Europy w Biathlonie. Na trasie pojawi się cała czołówka Inter Cars Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski oraz motoryzacyjne perły z Motul Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.

W Fordzie Fiesta R2 z nr 33 pojadą Paweł Krysiak i Paweł Gacek, w cyklu Inter Cars RSMP dumnie reprezentujący barwy Automobilklubu Ziemi Kłodzkiej. Obecnie flagowa załoga AZK, która znalazła się na materiałach promujących 51. Rajd Dolnośląski, prowadzi w klasyfikacji 4F.

Rozmowa z Pawłem Krysiakiem

Jak zapowiada się tegoroczny Rajd Dolnośląski?

-Naprawdę widowiskowo! Choćby ze względu na odcinek Duszniki Arena, ale także biorąc pod uwagę mocną obsadę na liście zgłoszeń. Przed nami znów trudne zadanie, gdyż startujemy przed domową publicznością i chcemy zaprezentować się z jak najlepszej strony. Rok temu i dwa lata temu nie poszło nam zbyt dobrze, zatem do trzech razy sztuka! Zarówno ja, jak i mój pilot Paweł Gacek, ale także inni zawodnicy, jesteśmy pod wielkim wrażeniem tegorocznej trasy. Co prawda większość odcinków, to oesy dobrze znane, wielokrotnie wykorzystywane już w różnych konfiguracjach, jednak trzeba podkreślić, że i tak zawsze budzą respekt. Są bardzo wymagające pod względem technicznym i nie ma na nich miejsca na błędy. Każdego roku dokładnie pokazuje to liczba załóg, która odpada z zawodów.

Który z oesów budzi największy respekt?

-Niewątpliwie odcinek Duszniki Arena. Jednocześnie to odcinek, który u mnie, jako u zawodnika wzbudza największą ciekawość. Wielki szacunek dla organizatorów za pomysł i wyzwanie. Gdy ogłoszono tegoroczną trasę, pojawiły się różne komentarze, ale głównie wypowiadali się chyba ci, którzy nigdy nie siedzieli za kierownicą rajdówki. Dla mnie to naprawdę ciekawy oes, wymagający. Trzeba pojechać go z rozwagą, bo za każdy błąd można tu słono zapłacić. Myślę, że będzie to wspaniałe widowisko dla kibiców. Trzykrotny przejazd, każdy po trzy pętle, sprawi, że Duszniki Arena będą miejscem, gdzie będzie można zobaczyć najwięcej i w komfortowych warunkach.

A co w planach po Dolnośląskim?

-Po sukcesie na 45. Rajdzie Świdnickim – KRAUSE, który zakończył się dla nas wygraną w 4F, a przed Rajdem Dolnośląskim, jesteśmy liderami w klasie. Teraz skupiamy się na utrzymaniu tej pozycji, gdyż naszym celem w tym sezonie jest zdobycie tytułu Mistrzów Polski w stawce. Cel wydaje się być możliwy do zrealizowania, jednak bardzo wiele zależy od naszych sponsorów, bo w ciągu 6 tygodni mamy do przejechania 3 rajdy. Bez względu na to, jak potoczy się dalsza część sezonu, już teraz dziękujemy za okazaną nam przychylność i wsparcie. Ogromne podziękowania składamy wszystkim sponsorom i Automobilklubowi Ziemi Kłodzkiej. Uczestnictwo w Inter Cars Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski to dla nas nie tylko walka o punkty, to wspaniałe doświadczenie.

Paweł Krysiak – kierowca ze Strzegomia, zawodnik Automobilklubu Ziemi Kłodzkiej. Od czasu debiutu w imprezach amatorskich w 2000 roku sukcesywnie zdobywał doświadczenie podczas zawodów PZM różnej rangi. Od 2005 roku obecny w Rajdowym Pucharze Polski, a następnie w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. 

Spodobało Ci się, masz swoje zdanie na ten temat? Skomentuj.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.