Strona główna Gospodarka Świdnica wspiera lokalnie

Świdnica wspiera lokalnie

Wspieram lokalnie – Świdnica Przedsiębiorcom”

Akcja „Wspieram lokalnie – Świdnica Przedsiębiorcom” jest odpowiedzią i uzupełnieniem samorządowych i ogólnopolskich akcji #wspierajlokalnie #kupujlokalnie #produktpolski oraz kontynuacją miejskich działań na rzecz wspierania lokalnego biznesu w dobie pandemii.

Sytuacja gospodarcza wywołana pandemią COVID-19 uderza głównie w mikro, małych i średnich przedsiębiorców, działających od lat na lokalnym rynku. Zdajemy sobie sprawę, że to ostatni dzwonek i tylko solidarne podjęcie działań i współpracy na rzecz lokalnych biznesów pomoże zminimalizować ryzyko zamknięcia lub redukcji zatrudnienia w rodzimych firmach – mówi prezydent, Beata Moskal-Słaniewska.

Głównym celem kampanii jest promowanie wiedzy i świadomości o wpływie codziennych wyborów konsumenckich na kondycję lokalnego biznesu. Poprzez kampanię chcemy zachęcić mieszkańców Świdnicy do kupowania usług i produktów wytworzonych u lokalnych producentów i usługodawców.

Akcja edukacyjna i wspierająca lokalnych przedsiębiorców przyniesie korzyści również dla kupujących. Dlaczego każdemu się to opłaci? Odpowiedź jest prosta:

  • kupując lokalnie poprzez bezpośredni kontakt ze sprzedawcą pozyskujemy wiedzę o pochodzeniu, jakości produktów (w przeciwieństwie do sieciowych punktów);

  • mamy większy dostęp do produktów regionalnych;

  • wspieramy ludzi/ firmy, których znamy niejednokrotnie od wielu lat;

  • czujemy solidarność wspólnotową i konsumencką;

  • lokalni przedsiębiorcy tworzą miejsca pracy dla świdniczan;

  • środki wydane lokalnie wspierają gospodarkę miasta – świdnickie firmy płacą podatki w mieście, uczestniczą w życiu społecznym i działają na rzecz miasta;

  • pośrednio wpływamy na dostępność usług społecznych.

Niezależenie od tego, czy jesteśmy mieszkańcem czy prowadzącym działalność, możemy polecić firmę, którą lubimy i cenimy.

Mieszkańcy mogą wesprzeć swój ulubiony sklep, punkt usługowy lub gastronomiczny poprzez promocję online. W ten sposób przyczynią się do sprzedaży produktów czy usług i umożliwią przetrwanie ulubionego sklepu czy też zakładu. Można więc:

  • zrobić zdjęcia (max. 5 zdjęć),

  • napisać, dlaczego cenimy ich ofertę,

  • wysłać przygotowaną informację (max. 1000 znaków: nazwa firmy, imię i nazwisko właściciela, adres firmy, numeru telefonu, asortyment, adres strony internetowej www, link do Facebooka) na adres p.skoruch@um.swidnica.pl .

Przedsiębiorcy mogą natomiast przedstawić się wszystkim, którzy jeszcze ich nie znają, czyli:

  • zaprezentować swoją ofertę, powiedzieć, od jak dawna działają i dlaczego warto skorzystać z ich usług czy produktów:

  • nagrać krótki film, w którym opowiedzą, od kiedy działają i co oferują (czas trwania: do 2 min) lub zrobić zdjęcia (max. 5 zdjęć),

  • napisać o sobie i swojej działalności (max. 1000 znaków: nazwa firmy, imię i nazwisko właściciela, adres firmy, numer telefonu, asortyment, adres strony internetowej www, link do Facebooka). Materiały należy wysłać na adres p.skoruch@um.swidnica.pl

Przesłane informacje zostaną bezpłatnie opublikowana w mediach społecznościowych dedykowanych lokalnym przedsiębiorcom oraz na witrynie FB/ŚwidnicaPrzedsiębiorcom (https://www.facebook.com/SwidnicaPrzedsiebiorcom), a także na oficjalnej stronie miasta www.um.swidnica.pl.

Firmy biorące udział w akcji promocyjnej dodatkowo otrzymają naklejkę identyfikującą z kampanią promocyjną „Wspieram lokalnie – Świdnica Przedsiębiorcom”.

Magdalena Dzwonkowska

Rzecznik Prasowy

Urzędu Miejskiego w Świdnic

BRAK KOMENTARZY

Spodobało Ci się, masz swoje zdanie na ten temat? Skomentuj.Cancel reply

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Exit mobile version