Czy świdniczanie chętnie przesiadają się do autobusów miejskich? MPK podsumowuje 2018. rok!

Czy świdniczanie chętnie przesiadają się do autobusów miejskich? MPK podsumowuje 2018. rok!

W Świdnicy, na przełomie ostatnich kilku lat, wprowadzono wiele nowych rozwiązań mających na celu poprawienie jakości powietrza w naszym mieście. Trwa tutaj program KAWKA, czyli likwidacja niskiej emisji poprzez wymianę źródeł ciepła opalanych paliwem stałym na bardziej ekologiczne ogrzewanie z sieci ciepłowniczej.

Rozwiązania te, to także stworzenie możliwie największego komfortu w podróżowaniu inną formą transportu niż samochód, który – jak wiemy nie od dziś – w znacznym stopniu przyczynia się to zanieczyszczania powietrza. Kierując się tą myślą, w Świdnicy stworzono wiele kilometrów ścieżek rowerowych, a także zakupiono nowoczesne, ekologiczne, komfortowe autobusy komunikacji miejskiej.

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne podsumowało 2018 rok, aby sprawdzić ilu świdniczan przesiadło się to miejskich autobusów i jak ta liczba ma się do założeń, jakie spółka postawiła sobie na początku omawianego roku.

Jak przedstawiają się wyniki? Są niezwykle krzepiące!

Spółka w ubiegłym roku planowała sprzedaż biletów na poziomie 1,8 miliona złotych, na którą składa się sprzedaż w autobusach, sprzedaż biletów kartonikowych w kiosku na pl. Grunwaldzkim oraz sprzedaż biletów miesięcznych.
Plan przekroczony został z dużą nawiązką – sprzedaż była większa o 123 tysiące złotych. Wzrost został odnotowany w sprzedaży biletów miesięcznych oraz w przejazdach opłacanych w autobusie – o 66 tysięcy złotych więcej niż zakładano, z czego 57 tysięcy to opłaty dokonane przy użyciu kart zbliżeniowych w nowoczesnych, instalowanych w autobusach sukcesywnie od II półrocza 2018 roku biletomatach.
Taki wzrost sprzedaży biletów – mówi Tomasz Kurzawa, prezes MPK Świdnica – zarówno miesięcznych jak i opłacanych w autobusach, jest efektem dobrego przyjęcia przez mieszkańców naszych inwestycji w tabor i nowoczesne technologie. To się po prostu opłaca, a efekt synergii powinien być jeszcze bardziej zauważalny.
Styczeń potwierdził tą tezę: sprzedaż bezgotówkowa w autobusach osiągnęła po pierwszym miesiącu roku poziom 35% – kartami płatniczymi posłużyło się 12,5 tysiąca pasażerów MPK na kwotę nieco ponad 25 tysięcy złotych.
Nieznacznie, o niecałe 2% w ubiegłym roku wzrosła liczba wystawionych kar za przejazd bez należnej opłaty.

Spodobało Ci się, masz swoje zdanie na ten temat? Skomentuj.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.