Kolejne szpetne reklamy znikają z miasta

Świdnica intensywnie porządkuje przestrzeń miejską – usunięte zostały kolejne nielegalne reklamy. Jest to efekt wdrażanej od września ubiegłego roku polityki reklamowej.

Ostatnie dwa miesiące dały następne wymierne efekty – z ogrodzeń i budynków zniknęło kilkanaście banerów, które stanowiły samowolę budowlaną, czyli umieszczone były bez odpowiednich zezwoleń. Dzięki interwencji pracowników Wydziału Gospodarki Przestrzennej i Architektury właściciele nieruchomości m. in. przy ul. Niecałej, 1 Maja, Sikorskiego, Leopolda Okulickiego i pl. św. Małgorzaty usunęli nielegalne nośniki reklamowe z terenów swoich posesji.

W dalszym ciągu prowadzimy działania, ale za każdym razem stawiamy na dialog z właścicielami budynków czy terenów, na których umieszczane są reklamy. Przedsiębiorcy czy prywatni właściciele starają się zrozumieć nasze argumenty i zazwyczaj udaje nam się znaleźć polubowną drogę rozwiązania danej sprawy – zaznacza Małgorzata Osiecka, dyrektor Wydziału Gospodarki Przestrzennej i Architektury.

Przypomnijmy, że w pierwszej kolejności urzędnicy zajęli się reklamami na budynkach zarządzanych przez miasto. Uporządkowano nośniki reklamowe oraz szyldy m. in. w bloku śródrynkowym. Przygotowano listę zasad oraz szczegółowych wytycznych w zakresie rozmieszczenia i formy reklam na obiektach w Rynku wraz z propozycją rozwiązań i wizualizacji. Pokazuje ona m.in. propozycje form reklam w zabytkowej części miasta. Spójny wizerunek mają mieć wszelkie nośniki – od tradycyjnej reklamy, po wysięgniki, potykacze i tablice informacyjne na bloku śródrynkowym, na kamienicach w Rynku dostosowane będą do ich stylistyki.

Porządkujemy przestrzeń reklamową w naszym mieście. Przed nami jeszcze jednak bardzo dużo pracy, ale kolejne sukcesy pokazują, że warto współpracować. Zachęcam do tego, abyśmy wspólnie tworzyli przyjazną przestrzeń w Świdnicy – podkreśla prezydent Świdnicy, Beata Moskal-Słaniewska.

Spodobało Ci się, masz swoje zdanie na ten temat? Skomentuj.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.