Kortez Trio i KAT z Romanem Kostrzewskim wystąpią w ramach Świdnickich Recenzji Muzycznych, dzięki propozycjom i głosom mieszkańców miasta.
KAT & Roman Kostrzewski wystąpią 18 marca w Klubie Bolko ŚOK. Ta legendarna black/thrash metalowa formacja została zgłoszona do Świdnickich Recenzji Muzycznych przez Jacka Czarneckiego, który tak pisał w recenzji reedycji ich klasycznej płyty „666”: „Nowa 'szóstka’ to zupełna ewolucja tego co stanowi podwaliny muzyki KATa. Są to stare utwory, które powróciły ze świeżym i jeszcze bardziej żywym brzmieniem. Wskrzeszenie takich kawałków jak „Noce Szatana” czy „Czarne Zastępy” to jeszcze bardziej drapieżne i porywające dzieła niż poprzednie ich wersje”.
Bilety dostępne w Informacji Turystycznej oraz sieci Ticketpro, w cenie 45 zł – przedsprzedaż i 55 zł w dniu koncertu.
Następny koncert Kortez Trio odbędzie isę w Sali Teatralnej ŚOK 7 kwietnia. Ogromne zainteresowanie jego koncertami sprawia, że praktycznie każdy kolejny jest wyprzedany. Jego wizyta w Świdnicy to zasługa m.in. Adriana Holeckiego, który w recenzji albumu „Bumerang” zgłoszonej do ŚRM pisał tak: „Płyta, która wzrusza od pierwszego dźwięku i nie przestaje po wybrzmienu ostatniego. Na tak emocjonalny album czekałem długo. „Bumerang” nie jest ani żałosnym utyskiwaniem, ani przesłodzonym popowym płaczem. Intymne utwory emanują szczerością i przejęły mnie tak mocno, że choć znam płytę już niemal na pamięć, wciąż zdarza mi się maglować ją raz za razem”. Bilety w cenie 65 zł – przedsprzedaż i 75 zł w dniu koncertu, dostępne w Informacji Turystycznej oraz w sieci Ticketpro.
Świdnicki Ośrodek Kultury zaprasza do zgłaszania kolejnych propozycji koncertowych i wspólnego planowania repertuaru koncertowego w ramach Świdnickich Recenzji Muzycznych. Do wygrania koncert ulubionego artysty oraz 10 nagród o wartości ponad 100 zł od Gazety Magnetofonowej, Pubu Biała Dama, Restauracji Ratuszowej i ŚOKu. Nabór trwa do 12 marca a wcześniej można się dodatkowo przygotować podczas warsztatów pisania recenzji, które poprowadzą jedni z najlepszych w Polsce dziennikarzy muzycznych, współpracujący m.in. z takimi redakcjami jak Gazeta Magnetofonowa, Gazeta Wyborcza, Onet, Przekrój.