Niedługo nowe autobusy wyjadą na ulice Świdnicy

sdr

Tydzień temu podpisana została umowa na dofinansowanie zakupu dziewięciu nowych autobusów dla świdnickiego MPK a już piątego lipca dowiemy się, jakie oferty wpłynęły w ogłoszonym przetargu.

Po tej dacie już wszystko powinno być jasne. Przede wszystkim, kto będzie dostawcą, jaka będzie końcowa cena i kiedy pierwsze autobusy wyjadą na ulice. Harmonogram zawarty w ogłoszeniu przetargowym zawiera co prawda określenie daty dostawy pierwszej transzy trzech autobusów, ale też przyznaje dodatkowe punkty w ocenie oferty za przyspieszenie tej daty.
– Pozostałe kryteria oceny ofert to cena, która stanowić będzie 60% sumy punktów – wyjaśnia Tomasz Kurzawa, prezes Zarządu MPK Świdnica – parametry techniczno-eksploatacyjne mogące maksymalnie stanowić 20%, warunki gwarancji i serwis warte 10% oraz oszczędność energii i ochrona środowiska a także termin dostawy ocenione po 5%.

Bardzo interesująca jest lista wyposażenia określona w przetargowej specyfikacji. Przede wszystkim postawiono na komfort podróżowania: od niskiej podłogi na całej długości, pochylania wejść w kierunku przystanku, klimatyzacji całego autobusu, kasowników-biletomatów akceptujących płatności zbliżeniowe poprzez bezpieczne miejsce na wózek dziecięcy, wózek inwalidzki albo rower, gniazda USB do ładowania przenośnej elektroniki, dwie wewnętrzne tablice informacyjne i dodatkową zewnętrzną tablicę o podwyższonym kontraście dla osób niedowidzących na poręczach pokrytych materiałem o właściwościach bakteriobójczych kończąc.

– Specyfikacja powstawała w oparciu o wymogi projektu – mówi Tomasz Kurzawa – który koncentruje się na poprawie parametrów ekologicznych, ale przed oczami cały czas mieliśmy oczekiwania mieszkańców miasta i obsługiwanych gmin wyrażone w przeprowadzonym niemal rok temu badaniu ankietowym.

Nad bezpieczeństwem podróży ma czuwać m. innymi system monitoringu wewnętrznego oraz dwie kamery zewnętrzne, system automatycznej detekcji i gaszenia ognia w komorze silnika.

Ergonomiczne i klimatyzowane miejsce pracy będą mieć kierowcy, którzy przy trudnieszych manewrach będą mogli korzystać z obrazu kamer monitoringu zewnętrznego.

Nowe autobusy powinny być objęte 48 miesięczną gwarancją, a podwozie i nadwozie mają być chronione przez 10 lat.

 

Spodobało Ci się, masz swoje zdanie na ten temat? Skomentuj.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.