Świdnica nagrodzona za innowacyjność w transporcie!

Świdnica nagrodzona za innowacyjność w transporcie!

Za wykorzystanie dostępnych innowacji na rzecz rozwoju infrastruktury, poprawy jakości powietrza oraz poprawy życia mieszkańców w zakresie inteligentnego zarządzania transportem miejskim, Świdnica została laureatem konkursu Smart City w kategorii miast do 100 tys. mieszkańców. Oceny merytorycznej zgłoszeń dokonała niezależna kapituła konkursowa, składająca się z uznanych autorytetów w branży.

Nagrodę podczas Wielkiej Gali Smart City Forum w Warszawie w środę, 27 marca odebrała prezydent Świdnicy, Beata Moskal-Słaniewska.

Konkurs Smart City ma na celu popularyzację osobowości i przedsięwzięć, które w znaczący sposób przyczyniły się do promocji rozwiązań, służących budowie inteligentnych miast w Polsce oraz miast realizujących tę ideę. Wyróżnienia skierowane są zarówno do przedstawicieli sektora biznesowego, jak i administracji lokalnej, którzy poprzez realizowane projekty, z wykorzystaniem innowacyjnych rozwiązań i strategii zarządzania, przyczyniają się do wzrostu konkurencyjności polskich miast, gospodarki i biznesu.

Od kilku lat miasto Świdnica efektywnie i skutecznie wykorzystuje dostępne innowacje na rzecz rozwoju infrastruktury, poprawy jakości powietrza oraz poprawy życia mieszkańców w zakresie inteligentnego zarządzania transportem miejskim. Wdrażane innowacje są odpowiedzią na potrzeby mieszkańców oraz zgodne ze Strategią Rozwoju Miasta.

Poprawiając komfort podróżowania w transporcie miejskim wprowadziliśmy rozwiązania, które oszczędzają czas, pieniądze i energię naszych mieszkańców. Przekłada się to na konkretne korzyści finansowe, ekologiczne i zarządcze w mieście – mówi prezydent Świdnicy, Beata Moskal-Słaniewska.

W ramach konsekwentnej polityki transportowej zakupiono, zmodernizowano lub wdrożono:

  • tabor niskoemisyjny (9 szt. ekologicznych i nowoczesnych autobusów);

  • system kamer i nadajników GPS we wszystkich autobusach;

  • nowoczesne bezgotówkowe formy płatności za przejazd w autobusach;

  • kasowniki przystosowane do zbliżeniowych płatności bezgotówkowych kartami bankowymi w każdym autobusie;

  • terminale zbliżeniowe dla kontrolerów sprawdzających bilety kupione przy użyciu bankowych kart płatniczo/kredytowych;

  • internetowe rozkłady jazdy-www.rozklad.mpk.swidnica.pl;

  • tablice Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej tzw. elektroniczne wyświetlacze;

  • aplikacje na telefon-mobilny dynamiczny rozkład jazdy on-line na smartfony;

  • płatności przez internet;

  • 25 nowoczesnych wiat przystankowych o aluminiowej konstrukcji i wyższym standardzie technicznym

  • dodatkowo przebudowano infrastrukturę drogową, wybudowano zatoki, ścieżki rowerowe prowadzące do centrum oraz Centrum Przesiadkowe.

W roku 2018 Świdnica przystąpiła także do Programu na opracowanie Strategii rozwoju elektromobilności i Programu Gepard-transport zeroemisyjny w mieście, który ma ułatwić pozyskanie środków na przedsięwzięcia polegające na obniżeniu zużycia energii i paliw w transporcie oraz zakup 2 bezemisyjnych autobusów o napędzie elektrycznym wraz z trzystanowiskową stacją ładowania baterii autobusowych.

Magdalena Dzwonkowska

Rzecznik Prasowy

Urzędu Miejskiego w Świdnicy

Spodobało Ci się, masz swoje zdanie na ten temat? Skomentuj.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.