Strona główna Gospodarka Załatwianie spraw w Urzędzie Miasta bez wychodzenia z domu? To już możliwe!

Załatwianie spraw w Urzędzie Miasta bez wychodzenia z domu? To już możliwe!

Załatwianie spraw w Urzędzie Miasta bez wychodzenia z domu? To już możliwe!

Zakończyła się realizację projektu pn. „Rozwój elektronicznych usług publicznych w Gminie Miasto Świdnica”. Został on dofinansowany w wysokości ponad 1,55 mln złotych w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na lata 2014-2020. Koszt całego zadania wyniósł 1 670 325 zł.

Mieszkańcy i interesanci Urzędu Miejskiego uzyskali dostęp przez Internet do wielu nowych usług elektronicznych. Jedną z nich jest możliwość składania wniosków dotyczących planowania przestrzennego, czyli m.in. wniosku o wypis lub wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub studium; o sporządzenie lub zmianę planu, a także uwag do projektowanych planów.

To także wygodny wgląd do map cyfrowych miasta, czyli możliwość przeglądania ewidencji gruntów i budynków czy też rejestru zabytków. Udostępniono ortofotomapy i mapy topograficzne.

Można również zgłaszać przez aplikację mobilną lub przeglądarkę niepokojące, wymagające interwencji zagrożenia lub zjawiska wraz z ich lokalizacją, np. uszkodzenia jezdni, chodnika, elementów małej architektury, oznakowań lub poinformować o nielegalnym wysypisku śmieci czy też barierach dla niepełnosprawnych. Informacje te trafią do weryfikacji, następnie bezpośrednio do odpowiednich służb, które podejmą interwencję i udzielą odpowiedzi na zgłoszenie.

– Unowocześnienie działań urzędu to krok milowy w codziennym funkcjonowaniu magistratu i ogromne ułatwienie dla mieszkańców. Wdrożenie nowych rozwiązań pozwoli na lepszą organizację pracy i przyspieszenie wielu procesów. Świdniczanie będą mieli łatwiejszy dostęp do wielu usług i – co ważne – w dowolnie wybranym dniu o dowolnej porze – mówi prezydent, Beata Moskal-Słaniewska.

Cele projektu osiągnięto przez szereg działań, które doprowadziły do przystosowania Urzędu Miejskiego do wymagań współczesnego świata, czyli:

  • wdrożono nowoczesny system elektronicznego zarządzania dokumentacją,

  • wdrożono system informacji przestrzennej (geoportal gminy), który w przystępny sposób poprzez Internet wizualizuje informacje wytwarzane i gromadzone w zasobach miasta,

  • rozbudowano infrastrukturę serwerową dla umożliwienia uruchomienia e-usług i zapewnienia bezpieczeństwa przechowywania danych,
  • zmodernizowano infrastrukturę sieciową urzędu zapewniającej wysoki poziom bezpieczeństwa świadczenia usług elektronicznych,

  • wprowadzono nowy, czytelny biuletyn informacji publicznej,

  • uruchomiono oprogramowanie wspierające tworzenie i nadzór nad wykonaniem budżetu gminy,

  • udostępniono aplikację mobilną do obsługi zgłoszeń.

Szczegółowe informacje znajdują się na stronie Urzędu Miejskiego http://um.swidnica.pl/eurzad

Wkrótce udostępniona zostanie również możliwość składania przez Internet wniosków dotyczących podatków od nieruchomości, wnoszenia opłat lokalnych i sprawdzania stanu zobowiązań oraz wniesionych opłat.

Rzecznik Prasowy

Urzędu Miejskiego w Świdnicy

Magdalena Dzwonkowska

BRAK KOMENTARZY

Spodobało Ci się, masz swoje zdanie na ten temat? Skomentuj.Cancel reply

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Exit mobile version