Załatwianie spraw w Urzędzie Miasta bez wychodzenia z domu? To już możliwe!

Załatwianie spraw w Urzędzie Miasta bez wychodzenia z domu? To już możliwe!

Zakończyła się realizację projektu pn. „Rozwój elektronicznych usług publicznych w Gminie Miasto Świdnica”. Został on dofinansowany w wysokości ponad 1,55 mln złotych w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na lata 2014-2020. Koszt całego zadania wyniósł 1 670 325 zł.

Mieszkańcy i interesanci Urzędu Miejskiego uzyskali dostęp przez Internet do wielu nowych usług elektronicznych. Jedną z nich jest możliwość składania wniosków dotyczących planowania przestrzennego, czyli m.in. wniosku o wypis lub wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub studium; o sporządzenie lub zmianę planu, a także uwag do projektowanych planów.

To także wygodny wgląd do map cyfrowych miasta, czyli możliwość przeglądania ewidencji gruntów i budynków czy też rejestru zabytków. Udostępniono ortofotomapy i mapy topograficzne.

Można również zgłaszać przez aplikację mobilną lub przeglądarkę niepokojące, wymagające interwencji zagrożenia lub zjawiska wraz z ich lokalizacją, np. uszkodzenia jezdni, chodnika, elementów małej architektury, oznakowań lub poinformować o nielegalnym wysypisku śmieci czy też barierach dla niepełnosprawnych. Informacje te trafią do weryfikacji, następnie bezpośrednio do odpowiednich służb, które podejmą interwencję i udzielą odpowiedzi na zgłoszenie.

– Unowocześnienie działań urzędu to krok milowy w codziennym funkcjonowaniu magistratu i ogromne ułatwienie dla mieszkańców. Wdrożenie nowych rozwiązań pozwoli na lepszą organizację pracy i przyspieszenie wielu procesów. Świdniczanie będą mieli łatwiejszy dostęp do wielu usług i – co ważne – w dowolnie wybranym dniu o dowolnej porze – mówi prezydent, Beata Moskal-Słaniewska.

Cele projektu osiągnięto przez szereg działań, które doprowadziły do przystosowania Urzędu Miejskiego do wymagań współczesnego świata, czyli:

  • wdrożono nowoczesny system elektronicznego zarządzania dokumentacją,

  • wdrożono system informacji przestrzennej (geoportal gminy), który w przystępny sposób poprzez Internet wizualizuje informacje wytwarzane i gromadzone w zasobach miasta,

  • rozbudowano infrastrukturę serwerową dla umożliwienia uruchomienia e-usług i zapewnienia bezpieczeństwa przechowywania danych,
  • zmodernizowano infrastrukturę sieciową urzędu zapewniającej wysoki poziom bezpieczeństwa świadczenia usług elektronicznych,

  • wprowadzono nowy, czytelny biuletyn informacji publicznej,

  • uruchomiono oprogramowanie wspierające tworzenie i nadzór nad wykonaniem budżetu gminy,

  • udostępniono aplikację mobilną do obsługi zgłoszeń.

Szczegółowe informacje znajdują się na stronie Urzędu Miejskiego http://um.swidnica.pl/eurzad

Wkrótce udostępniona zostanie również możliwość składania przez Internet wniosków dotyczących podatków od nieruchomości, wnoszenia opłat lokalnych i sprawdzania stanu zobowiązań oraz wniesionych opłat.

Rzecznik Prasowy

Urzędu Miejskiego w Świdnicy

Magdalena Dzwonkowska

Spodobało Ci się, masz swoje zdanie na ten temat? Skomentuj.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.