Znamy wyniki pierwszych podsumowań efektów ekonomicznych świdnickiego MPK!
Podróżujemy chętniej, lepszy tabor zachęca do korzystania ze świdnickiej komunikacji miejskiej. To już drugi rok z rzędu, kiedy rosną wpływy ze sprzedaży biletów prowadzonej przez świdnickie MPK. Składa się na nią się sprzedaż w autobusach, sprzedaż biletów kartonikowych w kiosku na pl. Grunwaldzkim oraz sprzedaż biletów miesięcznych.
W ubiegłym roku sprzedaż planowana została przekroczona o 123 tysiące złotych. W tym roku dane za 10 miesięcy i połowę listopada pozwalają ze spokojem zakładać, że sprzedaż będzie większa o 100 tysięcy złotych od założeń planu finansowego.
Wzrost dotyczy przede wszystkim przejazdów opłacanych w autobusie – wzrosła ilość transakcji zbliżeniowych, które dziś stanowią połowę sprzedawanych biletów w autobusach. Wartościowo wzrosła sprzedaż biletów przez kierowców.
„Takie wyniki jednoznacznie oznaczają wzrost liczby przewożonych pasażerów” – mówi Tomasz Kurzawa, prezes MPK Świdnica – „co jest wynikiem inwestycji w tabor i nowoczesne technologie. Lepszy tabor zachęca do korzystania z miejskiej komunikacji a jakość, mimo, że kosztuje to generuje dochody”.
MPK finalizuje prace nad dalszymi udogodnieniami: ma to być sklep internetowy z biletami okresowymi. Ma ruszyć jeszcze w tym roku.