Świdnica wspiera lokalnie

Wspieram lokalnie – Świdnica Przedsiębiorcom”

Akcja „Wspieram lokalnie – Świdnica Przedsiębiorcom” jest odpowiedzią i uzupełnieniem samorządowych i ogólnopolskich akcji #wspierajlokalnie #kupujlokalnie #produktpolski oraz kontynuacją miejskich działań na rzecz wspierania lokalnego biznesu w dobie pandemii.

Sytuacja gospodarcza wywołana pandemią COVID-19 uderza głównie w mikro, małych i średnich przedsiębiorców, działających od lat na lokalnym rynku. Zdajemy sobie sprawę, że to ostatni dzwonek i tylko solidarne podjęcie działań i współpracy na rzecz lokalnych biznesów pomoże zminimalizować ryzyko zamknięcia lub redukcji zatrudnienia w rodzimych firmach – mówi prezydent, Beata Moskal-Słaniewska.

Głównym celem kampanii jest promowanie wiedzy i świadomości o wpływie codziennych wyborów konsumenckich na kondycję lokalnego biznesu. Poprzez kampanię chcemy zachęcić mieszkańców Świdnicy do kupowania usług i produktów wytworzonych u lokalnych producentów i usługodawców.

Akcja edukacyjna i wspierająca lokalnych przedsiębiorców przyniesie korzyści również dla kupujących. Dlaczego każdemu się to opłaci? Odpowiedź jest prosta:

  • kupując lokalnie poprzez bezpośredni kontakt ze sprzedawcą pozyskujemy wiedzę o pochodzeniu, jakości produktów (w przeciwieństwie do sieciowych punktów);

  • mamy większy dostęp do produktów regionalnych;

  • wspieramy ludzi/ firmy, których znamy niejednokrotnie od wielu lat;

  • czujemy solidarność wspólnotową i konsumencką;

  • lokalni przedsiębiorcy tworzą miejsca pracy dla świdniczan;

  • środki wydane lokalnie wspierają gospodarkę miasta – świdnickie firmy płacą podatki w mieście, uczestniczą w życiu społecznym i działają na rzecz miasta;

  • pośrednio wpływamy na dostępność usług społecznych.

Niezależenie od tego, czy jesteśmy mieszkańcem czy prowadzącym działalność, możemy polecić firmę, którą lubimy i cenimy.

Mieszkańcy mogą wesprzeć swój ulubiony sklep, punkt usługowy lub gastronomiczny poprzez promocję online. W ten sposób przyczynią się do sprzedaży produktów czy usług i umożliwią przetrwanie ulubionego sklepu czy też zakładu. Można więc:

  • zrobić zdjęcia (max. 5 zdjęć),

  • napisać, dlaczego cenimy ich ofertę,

  • wysłać przygotowaną informację (max. 1000 znaków: nazwa firmy, imię i nazwisko właściciela, adres firmy, numeru telefonu, asortyment, adres strony internetowej www, link do Facebooka) na adres [email protected] .

Przedsiębiorcy mogą natomiast przedstawić się wszystkim, którzy jeszcze ich nie znają, czyli:

  • zaprezentować swoją ofertę, powiedzieć, od jak dawna działają i dlaczego warto skorzystać z ich usług czy produktów:

  • nagrać krótki film, w którym opowiedzą, od kiedy działają i co oferują (czas trwania: do 2 min) lub zrobić zdjęcia (max. 5 zdjęć),

  • napisać o sobie i swojej działalności (max. 1000 znaków: nazwa firmy, imię i nazwisko właściciela, adres firmy, numer telefonu, asortyment, adres strony internetowej www, link do Facebooka). Materiały należy wysłać na adres [email protected]

Przesłane informacje zostaną bezpłatnie opublikowana w mediach społecznościowych dedykowanych lokalnym przedsiębiorcom oraz na witrynie FB/ŚwidnicaPrzedsiębiorcom (https://www.facebook.com/SwidnicaPrzedsiebiorcom), a także na oficjalnej stronie miasta www.um.swidnica.pl.

Firmy biorące udział w akcji promocyjnej dodatkowo otrzymają naklejkę identyfikującą z kampanią promocyjną „Wspieram lokalnie – Świdnica Przedsiębiorcom”.

Magdalena Dzwonkowska

Rzecznik Prasowy

Urzędu Miejskiego w Świdnic

Spodobało Ci się, masz swoje zdanie na ten temat? Skomentuj.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.