Halo senior dzwoni.
Świdnicki Telefon Zaufania dla Seniorów ma służyć tym, którzy potrzebują porozmawiać, podzielić się swoimi troskami, „wygadać się” drugiej osobie, znaleźć pomoc. Jest to ważne szczególnie w czasie pandemii, podkreśla kierownik Domu dziennego „Senior Wigor” Barbara Juszczyk- Gales.
Seniorki- wolontariuszki szkolą się jak rozmowę seniora dzwoniącego przyjąć i przeprowadzić. Jak spowodować, by poczuł się wysłuchany i zaopiekowany, by znalazł pomoc- mówi psycholog Sylwia łopacka, która przekazuje wiedzę paniom pełniącym dyżury przy telefonach. A te trwają od poniedziałku do piątku, w godzinach od 10- 13.
Wolontariuszki wyposażone są w dane teleadresowe instytucji, przychodni, szpitali, które mogą być pomocne podczas rozmowy.
Telefon Halo Senior 507 300 002 działa od 15 października, w myśl założenia, że troski i kłopoty dzielone z drugim człowiekiem maleją o połowę.
bzs